Změna programu vyhrazena.

Velký sál Malý sál Workshopy
Pá 17:00
Zahájení
Pá 17:30
Pá 18:00
Novinky v anime I.
Wolfii & Arian
Jaké hrát MMORPG a proč zahodit WoWko?
Honzaj
Dračí doupě: Vytvořte si vlastní svět
Shiro
Pá 18:30
Pá 19:00
Japonsko a tetování
Clover
EVA foam pro začátečníky
Mulins
Pá 19:30
Pá 20:00
Mirai, dívka z budoucnosti
Máte Artist Alley? A můžu se přihlásit?
LeSoldatMort & Alassa
Mini plyšáci
LafliCosplay
Pá 20:30
Pá 21:00
Cosplay focení a jak na to
Kashuuhiru
Pá 21:30
Pá 22:00
Byla kdy Gravitation dobrá manga?
Dya
Služby pro dospělé v Japonsku
Sušenka
Větrání
Pá 22:30
Pá 23:00
~~~~~
~~~~~~~~
~~~~~~~~
~~~~~~~~
So 09:00
Láska ve střihu cosplaye a feminismu
Etuta
Kvíz Zpátky do minulosti
campari
Předkolo Cosplay soutěže
So 09:30
So 10:00
Poutníkův průvodce strašidelnými místy
Nord
Jak Mickey Mouse k anime přišel
mysaldate
So 10:30
So 11:00
Příprava
Girls und Panzer aneb jak zmrzačit vojenskou techniku
Honza135
So 11:30
AJ-DO-RU
So 12:00
Jak se stát dobrým autorem
Petr Kopl
Komunikace v TTRPG
Krtek
So 12:30
So 13:00
Anime na vlastní uši
campari
So 13:30
Větrání
So 14:00
Příprava
Ren-ai Reloaded - beseda s autory
Tvorba postavy 101
Miki
So 14:30
Cosplay soutěž
So 15:00
Větrání
Větrání
So 15:30
Větrání
Bizarní setkání na conech
Lusi & Syky
Akvarel pro začátečníky - udělej si pozadí do visual novely
Ruchie
So 16:00
Faily profesionálního umělce
Yuffie
So 16:30
So 17:00
Prokletí remakeů
Grek
Vzpomínky Japonska na atom
Nanashi
So 17:30
Větrání
So 18:00
Propaganda v Genshin Impact
Nagat
SCP nadace snadno a rychle
Lionel Korzar
Koi Koi!
Akiko
So 18:30
So 19:00
Absurdní krádeže v japonských večerkách
Lusi
Jak (si) vychovat z laika hráče
Yvaine
Výroba kroužkové zbroje
Shiro
So 19:30
So 20:00
Vyhlášení conových soutěží
Danmei 101
Mirabel
So 20:30
Zephyrianna - vystoupení
So 21:00
Bleskovky
Odraz architektury ve videohrách
Ajsi
Jak pracovat s PC v TTRPG
Krtek
So 21:30
So 22:00
Tradiční beseda s orgy
BL tragédi z Číny
Enqila
So 22:30
So 23:00
~~~~~
~~~~~~~~
~~~~~~~~
~~~~~~~~
Ne 09:00
Fenomén Sailor Moon: new game each decade
Fanda & Sailor Charon
Začínáme s armory
Panda Cosplay
Příprava
Ne 09:30
Ne 10:00
Novinky v anime II.
Wolfii & Arian
Thaipop: věřte nevěřte!
Etuta & DanQ
Historie a současnost japonských vystřihovánek
Josef Kropáček
Ne 10:30
Ne 11:00
Adaptace her: ty dobré, špatné a Uwe Boll
Hoples & Arakanga
Ne 11:30
Větrání
Ne 12:00
Date Masamune: život a odkaz Jednookého draka
Laknea
Jak si vybrat předlohu pro cosplay a proč jí mít
Smarfie
Burza
Ne 12:30
Ne 13:00
Jak si hrabě pořídil pagodu
Rea Greyhound
IT aspekty organizace conů
Matěj Račinský
Ne 13:30
Ne 14:00
Yosakoi Hanamaru - taneční vystoupení
Ne 14:30
Zakončení
Ne 15:00

Legenda

Zavřeno
Soutěž
Beseda
Workshop
Přednáška
Ceremoniál
Projekce

Anotace

Beseda

Bizarní setkání na conech (zpět^)
Lusi & Syky

Po bizarních přespáváních na conech se tentokrát zaměříme na další neodmyslitelnou součást conového zážitku - neuvěřitelná a bizarní setkání. Potkali jste někdy na conu někoho, koho byste tam nečekali? Hlásil se k vám někdo, o kom jste vůbec netušili, že ho znáte? Prožili jste celý con v přítomnosti člověka, kterého pak už nikdy nikdo nespatřil? Nebo jste se dokonce seznámili se svým budoucím partnerem nebo kámošem za nějakých netradičních okolností právě na conu? Přijďte posdílet svoje peprné historky a poslechnout si nějaké cizí. Třeba se nám povede dát společně dohromady i pravidla etikety pro setkání dvou lidí, kteří si vzájemně nejsou jistí, zda si je ten druhý pamatuje.


Máte Artist Alley? A můžu se přihlásit? (zpět^)
LeSoldatMort & Alassa

Kreslením se dá i živit. Když vám ale vysedávání nad zakázkami přijde málo, můžete s kůží na trh a udělat ze sebe prodejce. Že na to je třeba trošku víc, než jen umět kreslit, už vám ale neřekli. Proto pro vás Mort a Las připravili tuto besedu na téma Artist Alley. Dozvíte se, jak se připravit, co očekávat, jak se sebou a svým zbožím naložit. Beseda není jen pro začátečníky, ale i pro veterány, kteří se chtějí podělit o svoje zážitky. Ty dobré i ty špatné...


Ren-ai Reloaded - beseda s autory (zpět^)

Osm statečných týmů připravilo osm her do letošní soutěže visuálních novel! Chcete vědět, jak tvorba her probíhala? Jak měly hry na začátku vypadat a co z nich nakonec vzešlo? Špeky ze zákulisí? Máte na autory zvídavý dotaz? Přijďte s námi besedovat!


Ceremoniál

Yosakoi Hanamaru - taneční vystoupení (zpět^)

Yosakoi Hanamaru je taneční skupina, která se věnuje japonskému tanci josakoi. Josakoi je tanec pocházející z prefektury Kóči a kombinuje prvky moderního tance s japonskými tradičními pohyby. Během tance se používají klapačky naruko. V současnosti se josakoi tancuje po celém Japonsku. Po vzniku v Kóči se tanec rozšířil až na Hokkaidó, kde se vyvinul tzv. sóran styl. V původním stylu nalezneme více elegantních pohybů. Naopak v sóran stylu převažují dynamické pohyby. Náš tým tancuje oba styly. Typické pro josakoi jsou i společné tance s diváky, které se tancují vždy poslední.


Zephyrianna - vystoupení (zpět^)

Chtěli byste si užít pravý nefalšovaný japonský koncert? S tím vám nepomůžeme. Ale díky modernímu trendu Vtuberů se k tom zážitku můžeme alespoň přiblížit. Zephyrianna je vtuberka a hlavně zpěvačka, která se vám v tomto krátkém vystoupení pokusí právě tento zážitek přiblížit. Tento bod programu bude v angličtině.


Přednáška

Absurdní krádeže v japonských večerkách (zpět^)
Lusi

Skutečný japonský konbini true crime. Neuvěřitelné skutečné příběhy (většinou nevydařených) přepadení večerek po celém Japonsku. Od pána, co se snažil vykrást večerku ozbrojen nůžkami, po prodavačku, která útočníka rozhodila dvěma nečekanými slovy.


Adaptace her: ty dobré, špatné a Uwe Boll (zpět^)
Hoples & Arakanga

Všichni známe tu hrůzu i nadšení, když vyjde film, kniha, seriál nebo komiks na motivy milované hry. Bude to pohlazení po duši jako The Last of Us? Nenáročné Béčko jako Mortal Kombat? A možná přijde i legendárně špatný režisér Uwe Boll. Prozkoumejte s námi zrádná zákoutí herních adaptací a důvody, proč je (ne)milovat.


Bleskovky (zpět^)

Chcete si zapřednášet na Akiconu, ovšem chybí vám odvaha nebo téma, které by vystačilo na plnohodnotnou přednášku? Máte problém s dlouhým vystupováním na veřejnosti? Nebo naopak nemáte problém s vyjadřováním, ovšem chybí vám k němu prostor, nebo je vaším žánrem krátký stand-up spíš než klasická přednáška? Nebo jste prostě natrefili na krutopřísný fakt, o který se musíte podělit s ostatními? Přihlašte se na program@akicon.cz nebo se stavte pro přihlášku na Infostánku!


BL tragédi z Číny (zpět^)
Enqila

Všichni protagonisté Mò Xiāng Tóng Xiù novel získali na konci své "a žili spolu šťastně až do smrti", ale co vedlejší postavy? Jak k jejich osudu přistoupila autorka a jak je vnímají fanoušci? V přednášce se blíže zaměříme právě na to a přístup fanoušků k těmto postavám.


Byla kdy Gravitation dobrá manga? (zpět^)
Dya

Pojďme si společně sundat růžové brýle nostalgie a podívat se na svého času nejpopulárnější shounen-ai mangu a odpovědět na otázky, které tíží yaoi komunitu od roku 2009. Co vlastně Shuichi na Yukim vidí? Proč ve vesmíru Gravitation neexistují jiné nástroje než klávesy a jedna (1) kytara? Proč má jejich manažerka bazuku? Odpověď vás možná překvapí! (Zaplatila jsem Zoner Pressu dva tisíce za špatnou mangu a tohle je způsob, jak získat nějakou hodnotu zpět.)


Cosplay focení a jak na to (zpět^)
Kashuuhiru

Už sis si ušil cosplay, ale nemáš zkušenosti s focením? V tom případě se neváhej stavit. Probereme si vše od základu, tak, aby tvůj cosplay byl na fotkách co nejhezčí. Dozvíš se vše od pózování, přes úpravu fotek, roleplay, po výběr fotografa, jehož práce bude pro tvůj cosplay nejlepší. Celá přednáška je obohacena ukázkami z praxe, o kterých si společně popovídáme.


Danmei 101 (zpět^)
Mirabel

Zajímá vás, proč máte už několik let všechna sociální média plná čínských postav? Nebo proč vaši kamarádi shipují něco, co vypadá jako zkratky názvů přepravních společností? Přijďte se seznámit s fenoménem danmei!


Date Masamune: život a odkaz Jednookého draka (zpět^)
Laknea

Černá zbroj se zlatým půlměsícem a páska přes oko. Nejen díky svému ikonickému vzhledu je Date Masamune jedním z nejznámějších samurajů období válčících států (Sengoku). Jaký byl život vojevůdce, který se nebál popichovat velikány své doby či psal dopisy papežovi? A ve kterých vážných i obskurních dílech, od her po anime, ho můžeme najít?


EVA foam pro začátečníky (zpět^)
Mulins

Co to je vlastně ten pěnový materiál, ze kterého se dělají všechny ty cool vypadající armory? Je těžké s ním pracovat? Jak probíhá vlastně taková výroba pěnového brnění? To vše si ukážeme na přednášce včetně několika praktických ukázek.


Faily profesionálního umělce (zpět^)
Yuffie

O úspěších a povedených projektech slýcháme každý den ze všech stran. Jenže za vymazlené pozlátko nás nechá nakouknout málokdo. Na přednášce z minulého roku jsem odkryla závoj reality té šťastné části života profesionálního umělce a pokusila se předat cenné rady pro všechny, kteří svůj koníček touží přetavit v živobytí. Živit se kreslením je také ale neustálý boj s vlastními démony a cesta k úspěchu je dlážděna řadou pádů a probrečených nocí. A tak vám odkryji své zranitelné nitro a ukážu, jak ve skutečnosti všichni neustále zakopáváme a zpochybňujeme sami sebe. Ostudně předvedu své nepovedené projekty a vysvětlím chyby, kterých jsem se dopustila, aby vy jste nemuseli. A nakonec vás třeba přesvědčím, že byste se neměli podceňovat!


Fenomén Sailor Moon: new game each decade (zpět^)
Fanda & Sailor Charon

Před 30 a kousek lety vstoupila na televizní obrazovky Sailor Moon a stala se hitem. Jen o pár let později vtrhla Sailor Moon do světa, aby ho dobyla a změnila. Co jí předcházelo? Proč se stala hitem? Co ovlivnila? Kdo ji napsal? Jaké jsou všechny verze? Společně se pokusíme prohrabat tímto fenoménem, o kterém slyšel asi každý. A mimo to se z první ruky dozvíte, jak Sailor Moon ovlivnila společenství otaku u nás. Jménem Měsíce, přijďte!


Girls und Panzer aneb jak zmrzačit vojenskou techniku (zpět^)
Honza135

Také jste se v životě někdy zamysleli a popřemýšleli jste, jak učinit váš průměrný koníček pro okolí poutavějším? Těžká vojenská technika je přeci jen pro armádní fanatiky; co chcete hledat zajímavého na směti vysokolegovaných pancéřových plátů, co vypadají jako sakra drahá, ocelová rakev tankistů? Tak co třeba to říznout roztomilými slečnami? Že to přeci nejde dohromady? Ale kdeže, tady jsme v japonské animační branži, tady můžeme kombinovat cokoliv a projde nám to! Nebo ne? Odpověď na tuto zdánlivě jednoduchou otázku se vám budu snažit dodat v průběhu své přednášky. Pokud máte rádi obrněnou techniku nebo se chcete přijít jen pobavit, jste srdečně zváni!


IT aspekty organizace conů (zpět^)
Matěj Račinský

Organizování conů je multidisciplinární činnost, a dalo by se o něm přednášet hodiny, pojďme si rozebrat část týkající se PC, mobilů a internetu. Co všechno je třeba? Obejdete se bez soc. sítí a webu? Jak těžké je řešit online prodej lístků? A jak neprodělat majlant na hostingu? Společně si projdeme, co všechno by člověk měl zařídit, a na co nezapomenout. Historky ze zákulisí, a kolikrát ostrakonu spadnul server. Diskuze vítána, snad na ni budeme mít dost času.


Jaké hrát MMORPG a proč zahodit WoWko? (zpět^)
Honzaj

Vyléčený WoWkař vám jde podávat další drogy v podobě dalších a nových MMORPG! Co se teď "vyplatí" hrát? Které MMORPG jsou teď in? A proč jim dát šanci oproti již tradičnímu WoWku? To se dozvíte na mé přednášce!


Jak Mickey Mouse k anime přišel (zpět^)
mysaldate

Disney by nejradši vlastnilo celý zábavní trh a tak se dalo čekat, že i na anime časem dojde. Překvapením bylo snad jen to, že vstupem Mickey Mouse do světa řádného japonského anime se stala mobilní gacha hra Twisted Wonderland. Letos oslavila už svoje třetí výročí a určitě stojí za to si ji představit! Prostrčte ruku kouzelným zrcadlem a poznejte přes dvacet postav inspirovaných klasickými Disney záporáky. Ale pozor, jak už název napovídá, je tu několik "twistů" a ne vše je tak, jak se na první pohled může zdát. Kromě postav a světa si popovídáme o hlavních i vedlejších příběhových linkách, a ukážeme si nádherné ilustrace z pod ruky mangaky Yany Toboso.


Jak se stát dobrým autorem (zpět^)
Petr Kopl

Co vás zajímá na profesionální kariéře komiksového autora? Výběr témat formou gamebooku.


Jak si hrabě pořídil pagodu (zpět^)
Rea Greyhound

Většina z nás sní o cestě do Japonska, nebo do Číny, stejně tak tomu bylo v minulosti. Nás od snu dělí několik hodin letu a cena letenky. Co měl ale dělat hrabě Chotek, v 18. století, aby si splnil svoje weebácké sny? Samozřejmě postavit si kus Japonska v parku. Přednáška bude věnovaná počátkům zájmu o japonské umění v architektuře v Čechách od 17. do 19. století. Představíme si i vybrané příklady především zahradní architektury v Čechách a na Moravě.


Jak si vybrat předlohu pro cosplay a proč jí mít (zpět^)
Smarfie

Jak již název napovídá, přednáška bude o všemožných radách jak a proč je toto téma důležité. Cílem přednášky je předání mých zkušeností publiku a popřípadě získat nějaké rady přímo od diváků.


Jak (si) vychovat z laika hráče (zpět^)
Yvaine

Chtěli byste, aby vám babička dělala healera? Potřebujete vysvětlit kamarádům, že videohry nejsou jen pro děti? Toužíte po večerech s partnerem rozebírat lore Final Fantasy? Zase se vás někdo zeptal, proč se díváte na streamy místo abyste sami hráli? Mluvit s laiky o hrách je někdy docela výzva, proto se v rámci této přednášky podíváme na obecné představy “nehráčů” o hrách, jak reagovat na nejčastější stereotypy a jakým způsobem jim představit svět her, abychom našli společnou řeč.


Japonsko a tetování (zpět^)
Clover

Japonské tetování se stalo fenoménem i mezi lidmi, kteří jinak o Zemi vycházejícího slunce neví ani zbla. Ve chvíli, kdy se řekne magické slovo "jakuza", i ten největší normík si dokáže vybavit ohromné barevné výjevy z japonské mytologie, táhnoucí se přes celé tělo. Co ale těmto uměleckým dílům předcházelo? Jak se dělávalo v minulosti a jak se vytváří dnes? Pokud vás všechno tohle (a i něco více) ohledně problematiky tetování zajímá, jste na správné adrese.


Láska ve střihu cosplaye a feminismu (zpět^)
Etuta

Jak internety nepochopily Marin Kitagawu, aneb ženský pohled na nejvíce fanservisovanou postavu otaku komunity a sexualizaci geek žen.


Novinky v anime I. (zpět^)
Wolfii & Arian

Již dvanáctý ročník přednášky, kde vám Wolfii a Arian přednesou všechny hlavní taháky anime uplynulého roku. Pokud se nevěnujete sledování anime každou sezónu, je tohle ta ideální chvíle zjistit, co byste neměli za poslední zhruba rok minout.


Novinky v anime II. (zpět^)
Wolfii & Arian

Pokračování páteční přednášky – pro změnu na vás vysypeme všechny ty tituly, které, ač ne tak známé a komunitou obdivované, nám přišly zvláště hodné zhlédnutí – a to z rozličných důvodů.


Odraz architektury ve videohrách (zpět^)
Ajsi

Prostředí, ve kterém se pohybujeme, má na náš život mnohem větší vliv, než si myslíme. Prostor měst do velké míry několik století formují hlavně mysli architektů a urbanistů. Co si z jejich poznatků berou herní designéři? Jak ovlivňuje herní architektura náš herní zážitek a které budovy můžeme potkat ve skutečném i herním světě: to vše si shrneme během této úvodní přednášky do světa, kde se vzájemně prolíná skutečná činnost architektů a herních designérů.


Poutníkův průvodce strašidelnými místy (zpět^)
Nord

Tady po té silnici, 300 metrů, pak doleva a sežere vás jeskyně. Nebo tady přes kopec a posekají vás létající lasičky s kosama. Ale hned vás rovnou vyléčí, takže v pohodě. A tudy nechoďte, tam po nocích prudí nekonečný mnich. Poradím vám, kterým místům se vyhnout, pokud nesnášíte počítání talířů, a vysvětlím, proč je lepší nedráždit Colonela Sanderse.


Prokletí remakeů (zpět^)
Grek

Už jste to slyšeli? Současná tvorba je prý už tak vyčpělá, že se uchyluje k remakeům starších populárních titulů. Co hůř, ani to jim nejde dobře. Souhlasíte s tímto tvrzením? Nebo ne? Ať je odpověď jakákoliv, možná Vám bude stát za to navštívit tuto přednášku, kde se na remakey podíváme z historického a scenáristického pohledu.


Propaganda v Genshin Impact (zpět^)
Nagat

Od svého vydání v roce 2020 se Genshin Impact vyšplhal ze své pozice tuctové čínské gača hry na kultovní hru, kterou denně hrají miliony lidí a její obrat se pravidelně dostává do řádů miliard dolarů. Díky své velikosti má však i nezpochybnitelný kulturní impakt. Zamysleli jste se někdy nad tím, odkud tato hra vlastně pochází? Všimli jste si nějakého zvláštního podtextu, který je obsažen napříč hrou? Dala vám Katheryne někdy tak zvláštní úkol, že vás napadlo, že má možná i jiné zájmy než jen prodat vám primogeny? A pokud ano, tak kdo z toho vlastně má největší benefit?


SCP nadace snadno a rychle (zpět^)
Lionel Korzar

SCP je v podstatě subkultura, která se v poslední době dostává mezi vícero lidí. Proč se tedy nezorientovat v tomto neustále rostoucím vesmíru a přidat se k ostatním fanouškům.


Služby pro dospělé v Japonsku (zpět^)
Sušenka

Jste dospělí a toužíte po lechtivé zábavě? Ať už se zrovna v Japonsku nacházíte nebo o něm zatím alespoň sníte, možností je spousta. Pojďme si tedy společně projít možnosti, a třeba i zjistit něco nového.


Vzpomínky Japonska na atom (zpět^)
Nanashi

Hirošima a Nagasaki - jaké byli osudy lidí v těchto městech po explozi a jaké připomínky je možné vidět dnes? Kam odešli lidé kteří bydleli v okolí fukušimských reaktorů? Proč se vůbec začaly stavět a potřebuje Japonsko jaderné elektrárny?


Začínáme s armory (zpět^)
Panda Cosplay

Přednáška pro všechny, kteří chtějí upsat svoji duši ďáblům Craft a Armor.


Projekce

Mirai, dívka z budoucnosti (zpět^)

Malý Kun si užívá dětství a plné pozornosti svých rodičů. Ovšem jen do doby, kdy jeho svět naruší právě narozená sestřička Mirai. O různých podobách rodinné lásky učí Kuna členové jeho rodiny, se kterými se setkává ve fiktivním světě mísícím minulost, přítomnost a budoucnost. Mirai, dívka z budoucnosti pochází z dílny hvězdy japonského anime, režiséra Mamoru Hosody (O dívce, která proskočila časem, Kluk ve světě příšer) a byla prvním japonským animovaným filmem, který měl světovou premiéru na festivalu v Cannes. Jemný film o křehkosti a kráse rodinných vztahů představuje jedinečné dobrodružství pro diváky od 5 do 105 let. (AČFK)


Soutěž

AJ-DO-RU (zpět^)

Stát se japonským „aj-do-ru“ je snem snad každé středoškolačky a středoškoláka. Přijďte si k nám vyzkoušet, jaké to je, a zúčastněte se dalšího ročníku pěvecké soutěže na Akiconu! Pokud se však necítíte na soutěžení, nevadí! Odvážliví soutěžící totiž nebudou posuzováni pouze klasickou porotou. Své slovo dostanete i vy, vážené diváctvo, a budete mít tak možnost vybrat dalšího „Akicon AJ-DO-RU“.


Anime na vlastní uši (zpět^)
campari

Tradiční poznávačka openingů, endingů či hudby ze soundtracku z anime seriálů nebo filmů.


Cosplay soutěž (zpět^)

Klání o přízeň poroty a diváků v soutěži o nejlepší cosplay! Přijďte a společně rozhodněte o tom nejlepším.


Kvíz Zpátky do minulosti (zpět^)
campari

Přesvědčte se, co vše si ještě pamatujete ze svého dětství, a zúčastněte se našeho kvízu zaměřeného na seriálové a televizní znělky z osmdesátek, devadesátek a nultých let. Přijďte se poprat ve vědomostech s ostatními nostalgiky, připomenout si dobu nejen sobotních animáků a získat ceny kvízu. Kvízu je možné se zúčastnit jednotlivě nebo v týmu až 3 lidí.


Thaipop: věřte nevěřte! (zpět^)
Etuta & DanQ

Přijďte si poslechnout zajímavosti ze světa thaipopu a u toho si zasoutěžit formou kvízu! Čeká Vás výběr thajských videoklipů, za nimiž stojí tak neuvěřitelné příběhy, že byste nám je neuvěřili… leda bychom si je vymysleli! Co jsou fakta a co jsou fikce? Posuďte sami!


Workshop

Akvarel pro začátečníky - udělej si pozadí do visual novely (zpět^)
Ruchie

Workshop pro lidi, kteří se bojí začít s akvarelem. Řekneme si rozdíly mezi školníma vodovkama a akvarelem, ukážeme si různé styly. Vyzkoušíte si rozdíl mezi různými druhy papírů, naučíte se používat základní materiály a techniky akvarelové malby, které pak použijete na jednoduchá pozadí vhodná například pro visual novely. Podle velikosti vašich ambicí si budete moct vybrat z několika druhů náročnosti, od snové abstrakce přes jednoduchou krajinku po komplexnější interiér.


Dračí doupě: Vytvořte si vlastní svět (zpět^)
Shiro

Zase další přednáška o DnD?! NE TAK DOCELA. Spousta přednášek o DnD se zaměřuje na opakující se témata, ale zde se naučíte jak si vytvořit váš vlastní svět, ve kterém budete hrát.


Historie a současnost japonských vystřihovánek (zpět^)
Josef Kropáček

Vystřihovánky jsou v Japonsku považovány za umění. Pojďme společně nalézt odpověď proč tomu tak je. Kdy se objevily první a jak vypadají ty současné?


Jak pracovat s PC v TTRPG (zpět^)
Krtek

Dodali hráči backstory? Vyžaduji ji jako vypravěč? Do jaké míry činy postav hráčů ovlivňují svět a jaké to má následky? – jak pracovat s příběhem, který spolu s hráči tvoří vypravěči – to je náplní tohoto workshopu.


Koi Koi! (zpět^)
Akiko

Hanafuda je japonská karetní hra, která se hraje s kartami vyobrazujícími květiny, které jsou v Japonsku typické pro jednotlivé měsíce v roce. Cílem hry je získat více bodů než protivník sbíráním specifických kombinací motivů. Pojďte se s námi tuhle dynamickou a nesmírně návykovou hru naučit. S pravidly vám pomůžeme a pak se rovnou můžete vrhnout do turnaje, Koi Koi!


Komunikace v TTRPG (zpět^)
Krtek

Něco vám na hře nesedí? Nemůžete dohodnout termín? Nesedí vám, jak hráči hrají postavy? Přijde vám, že vás vypravěč věčně opomíjí? Do těchto a dalších témat komunikace v přednášce zabrousíme.


Mini plyšáci (zpět^)
LafliCosplay

Chtěl by sis odnést na památku něco, co jsi sám vytvořil? A co si ušít třeba miniplyšáčka? Ráda ti se vším pomůžu, aby tě tvůj malý chlupatý kamarád mohl všude doprovázet. Vyber si toho svého!


Tvorba postavy 101 (zpět^)
Miki

Už máte dost osamělých válečníků, kouzelníků, co zemřou na 1d4 nedostatku backstory a zlodějů, kteří ztratili všechno od rodičů po kaktus? Hledáte inspiraci pro DnD nebo LARP a vaše oblíbené generátory vás nechávají na holičkách? Pak je tato přednáška právě pro vás! Ať už jste začátečník ztracený v záplavě indických tutoriálů, matador, který ztratil tvůrčí jiskru, nebo nováček, co zatím s bázní sleduje programy akcí a inzeráty pátrající po hráčích, zde najdete nejen tipy na tvorbu postavy, ale i na její oživení, zapracování do skupiny a samotné RP*. *Výsledky se mohou lišit.


Výroba kroužkové zbroje (zpět^)
Shiro

Kompletní informace o výrobě kroužkové zbroje od pořízení kroužků až po splétání zbrojí.