Vyhodnocení dotazníku zpětné vazby

Je skoro měsíc po letošním Akiconu. Téměř všechno je uklizeno na svá místa a my jsme mezitím měli čas zamyslet se nad tím, jaký letošní ročník vlastně byl.

V první řadě patří náš dík všem, kteří se akce zúčastnili - jako návštěvníci, staffáci, přednášející a pak spousta těch lidí okolo, kteří nejsou tolik vidět, ale přispěli svým k atmosféře conu. Bohužel zde nelze poděkovat jmenovitě všem, kdo by si to zasloužili, ale jednoho člověka pominout nelze - Wolfku, která letos kreslila našeho nového maskota.

Letošní Akicon byl velký. Alespoň tedy pro nás. Přišlo nejvíc lidí v historii conu. Rozšířilo se vedení akce a pokusili jsme se integrovat to lepší, co nám zbylo z NatsuConu. Neobešlo se to samozřejmě bez problémů a komplikací. Po vyhodnocení vaší zpětné vazby a našich postřehů bychom se s vámi rádi podělili o náš feedback a rozhodnutí, ke kterým jsme došli. Je to trošku delší čtení, takže jsme to rozdělili do několika okruhů, ať si můžete vybrat to, co vás zajímá.

Organizace, prostory, návštěvníci a vstupné

Organizační tým to měl letos složitější, protože se měnil, někteří lidé měli více, jiní méně času, a bylo to pro všechny celkem náročné. Každopádně jsme z toho nakonec vyšli se vztyčenou hlavou a mnoho změn bylo velmi pozitivních. Většina z vás si na obecnou organizaci nestěžovala a nezaznamenala větší zádrhely.

Ohledně KC Zahrady, kde se Akicon koná, máme všichni smíšené pocity. Prostory jsou to hezké a určitě přispívají k atmosféře conu tím, že je všechno vlastně na jednom místě. Neoddiskutovatelnou pravdou ale je, že KC Zahrada je pro Akicon malá. Ti z vás, co si v pátek zašli na debatu s orgy, si vyslechli problematiku prostor celkem dopodrobna. Faktem je, že bychom se sice rádi přesunuli do větších prostor, zároveň si ale nemyslíme, že náhodná škola je pro Akicon lepší volba a na komerční kongresové prostory bohužel v našem rozpočtu nezbývá 500 - 750 tisíc korun. Pokusíme se s KC Zahradou jednat tak, aby program v pátek začínal už třeba po poledni. Bohužel v prostorech probíhají pravidelné programy a pronájmy a je možné, že to prostě nepůjde.

Návštěvníků bylo letos opravdu hodně a váš zájem nás moc těší. Víme, že se bohužel všichni nevejdou na cosplay soutěž a Grekovu přednášku, ale díky hezkému počasí se v Zahradě dalo relativně dobře pohybovat. Hlavní problémy byly jako obvykle nepořádek a alkohol. Do příštího roku přidáme na náměstíčko před Zahradou koše a budeme moc vděční, když je budete používat. Alkohol je problém, který se nám rozmáhá hlavně u mladších návštěvníků. Ti starší mají většinou rozum a peníze na to, jít si s kamarády sednout do hospody. V souvislosti s několika extrémními případy opilých nezletilých, které vyžadovaly přivolání lékařské pomoci, budeme do budoucna velmi přísní v otázkách alkoholu.

Posledním bodem tohoto segmentu je otázka vstupenek a vstupného v předprodeji. Zaznamenali jsme letos vlnu ohlasů na to, že bylo vstupné koncem září vyprodáno. Mnoho lidí na to reagovalo velmi negativně a s překvapením. Akicon měl historicky vždy omezené kapacity předprodejových vstupenek. Ne každý rok se tento limit vyčerpal, proto jste to možná v minulých letech nezaznamenali. Předprodej je pro nás způsob, jak si zajistit finance nutné k realizaci conu dopředu a odhadnout počet návštěvníků. Nutný je také pro objednání merche. Do příště tedy můžeme pouze doporučit zajistit si vstupenku dostatečně dopředu. Předprodejová vstupenka bude také povinná pro účastníky soutěží a prodejce v Artist alley a na Cosplay print stánku. Letos se nám bohužel množily případy toho, že lidé zneužívali náš celkem liberální přístup k přenosnosti vstupenek. Ačkoli je to obzvlášť pro cosplayery celkem nepopulární řešení, budeme nuceni přistoupit k použití identifikačních pásků.

Program a soutěže

Většina z vás byla s programem spokojená. Technické problémy bohužel provázely Cosplay soutěž. Do příštího roku to vyřešíme. Připomínky k přednáškám, která nenaplnily očekávání, předáme autorům. Sešly se nám komentáře k tomu, na základě čeho přednášky vybíráme. Celkem jsme letos odmítli 6-7 přihlášek. Tři z toho z kvalitativních důvodů, zbytek se buď prostě už nevešel nebo byl prakticky identický s již zařazenou přednáškou. Problém několika posledních let je to, že se nám schází přednášky na dost podobná témata. Hodně se jich točí kolem cosplaye a opravdu zajímavých a vybočujících kousků je málo. Plánujeme ale příští rok hlasování návštěvníků k výběru určitého počtu přednášek. Pokud vám v programu chyběla přednáška na vaše oblíbené téma, berte to jako podnět k tomu si příští rok zkusit sami zapřednášet. Zvážíme také omezení promítání, protože o něj projevujete méně zájmu a je to nákladná položka v našem rozpočtu.

Rozhodli jsme se od příštího roku zrušit noční program. Důvodů to má několik. Na noční promítání chodí pouze minimum návštěvníků a fakt, že budova zůstává otevřená dává prostor k tomu, aby lidé v budově přespávali v místnostech jako je horní tělocvična, kde jsme také letos objevili většinu našich podnapilých nezletilých. V KC Zahradě se bez vědomí organizátorů přespávat nesmí a jedná se o porušení pravidel. Příští rok se tudíž protáhne program do půlnoci a poté budou návštěvníci bez prémiových vstupenek požádáni o opuštění prostor KC Zahrady. Ve spojení s přísnější kontrolou pro vstup do spací tělocvičny doufáme, že to některé odradí od nepřiměřené konzumace alkoholu.

Artist alley, prodejci a staff

Artist alley pro nás byla letos novinkou a měla obrovskou návštěvnost a jsme moc spokojeni s tím, jak dopadla. Příští rok ji určitě rozšíříme.

Několik lidí se nás dotazovalo, zda by se na Akiconu mohlo prodávat to a nebo tohle. My sortiment prodejců neovlivňujeme. Pokud víte o někom, kdo by něco takového chtěl na akci prodávat, dejte jim náš email.

Staff tým byl letos skvětlý. Odpadlo jen minimum lidí a doufáme, že se k nám příští rok opět přidáte. Exkluzivní staffácká trička měla velký úspěch a rádi bychom je zachovali i příští rok. Ještě jednou velký dík za pomoc.

Závěrem

Letošní ročník hodnotíme velmi pozitivně. Jsme nadšení z nového vizuálu a novinek, které jsme letos zařadili. Některé věci je třeba vylepšit, ale věříme, že jsme na dobré cestě a doufáme, že nám zachováte v dalších letech přížeň.

Budeme se těšit na Akiconu 2020 s podtitulem - “Už jsme na to staří.”

Za celý organizační tým

Tříhlavá saň
Akiko, Devyx, yarche
a dva ocasy
Blizzy & Brambor